green arm

Регіональний центр послуг

email dozvil

Call-центр

(адміністративні послуги)

0-800-57-34-34

minimap
УВАГА! Під час воєнного стану прийом документів здійснюється за попереднім записом до електронної черги.
Повернутися

Реєстрація місця проживання

Куди слід звертатися для того, щоб зареєструвати місце проживання в м. Харкові?

Для реєстрації місця проживання, зняття з реєстрації місця проживання в місті Харкові необхідно звернутися до Центру надання адміністративних послуг м. Харкова або його територіальних підрозділів, у тому числі, до Регіонального центру послуг.

Де отримати довідку про склад сім’ї або зареєстрованих у житловому приміщенні/будинку осіб, які мешкають у приватному володінні?

Відповідно до рішення виконавчого комітету від 27.05.2015 № 306 «Про затвердження Порядку отримання відомостей про склад сім'ї або зареєстрованих у житловому приміщенні/будинку осіб, які мешкають у приватному домоволодінні» уповноваженою установою, підприємством (організацією) з надання відомостей (довідок) є адміністрації районів Харківської міської ради. Документи подаються через терпідрозділи ЦНАП м. Харкова.

Які вимоги до документів призовників та військовозобов’язаних при реєстрації місця проживання?

      Належність до виконання військового обов'язку визначає військовий документ, види якого визначені пунктом 16 Порядку організації та ведення військового обліку призовників і військовозобов'язаних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 7 грудня 2016 року № 921, а саме: військовий квиток (тимчасове посвідчення військовозобов’язаного),посвідчення про приписку до призовної дільниці. Вказані документи у обов'язковому порядку повинні бути у всіх чоловіків, віком від 17 до 60 років та у військовозобов'язаних жінок віком до 60 років. У разі втрати (псування) військових документів, вказаними категоріями громадян України, територіальні центри комплектування та соціальної підтримки в обов'язковому порядку видають їх повторно. Довідки замість військового квитка, які видавались раніше комісаріатами, не являються військово-обліковими документами і підлягають невідкладній заміні.

 

Відповідно до статті 37 п. 3 ЗУ «Про військовий обов’язок і військову службу» призовники, військовозобов’язані та резервісти після прибуття до нового місця проживання зобов’язані в семиденний строк стати на військовий облік та не раніше ніж за три дні до вибуття з місця проживання знятися із зазначеного обліку.

Згідно зі ст. 38 п. 2 цього  Закону органи реєстрації місця проживання чи перебування осіб (крім випадків, передбачених Кабінетом Міністрів України) зобов’язані здійснювати реєстрацію за місцем проживання або перебування чи зняття з реєстрації призовників, військовозобов’язаних та резервістів лише в разі наявності в їхніх військово-облікових документах позначок відповідних районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, Центрального управління або регіональних органів Служби безпеки України, відповідного підрозділу Служби зовнішньої розвідки України відповідно про зняття з військового обліку або про перебування на військовому обліку за місцем проживання.

Якщо військовозобов’язаний, резервіст або призовник, який прибув з другої місцевості, був знятий з військового обліку у територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки за місцем попереднього місця проживання (перебування), реєстрація їх місця проживання  здійснюється лише в разі наявності в військово-облікових документах позначки про перебування на військовому обліку за місцем майбутнього проживання або перебування.

Зняття з реєстрації здійснюється лише за умови відмітки ТЦК та СП  про зняття з військового обліку.

У разі реєстрації місця проживання з одночасним зняттям з попереднього місця проживання у межах одного району, а також у межах двох районів (Слобідський та Основ’янський, Новобаварський та Холодногірський), що обслуговуються одним ТЦК та СП, наявність відмітки у військово-обліковому документі про зняття у цьому РВК не вимагається, оскільки в даному випадку ТЦК та СП не змінюється і відмітка про перебування на військовому обліку у відповідному центрі вже поставлена. Під час реєстрації (зняття з реєстрації місця проживання громадян України, які у відповідності до підпункту 2 пункту 5 ст. 37 Закону України "Про військовий обов'язок і військову службу" за рішенням Міністерства оборони України (наказ МОУ № 684 від 20.12.2017) зняті з військового обліку і мають про це відповідну відмітку у військово-обліковому документі,  на підставі підпункту 18 Правил реєстрації місця проживання, не вимагається наявність відміток про постановку на військовий облік.

 

Чи вноситься інформація про зареєстроване місце проживання/зняття з реєстрації до документів у формі книжечки?

З моменту набрання чинності Закону № 1871-IX, відомості про задеклароване/зареєстроване місце проживання (перебування)/зняте із задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування) особи під час здійснення органом реєстрації відповідної реєстраційної дії до документів, що посвідчують особу та підтверджують громадянство України, або документів, що посвідчують особу та підтверджують її спеціальний статус, не вносяться.

Чи можливо отримати інформацію про своє зареєстроване місце проживання у м. Харкові або про осіб, які зареєстровані у житлі?

Так. На виконання Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування та оптимізації надання адміністративних послуг» від 10.12.2015 № 888-VІІІ, Департаменту реєстрації Харківської міської ради з 04.04.2016 делеговані повноваження у сфері реєстрації, зняття з реєстрації місця проживання/перебування осіб. Рішенням виконавчого комітету Харківської міської ради від 05.04.2017 №230 «Про Реєстр територіальної  громади міста Харкова» затверджене положення про Реєстр територіальної  громади міста Харкова. Відповідно до п. 4.2. Положення з реєстру надається інформація:

-          Кожній особі щодо наявності/відсутності персональних даних про неї в Реєстрі

-          Представнику/законному представнику щодо особи, інтереси якої він представляє

-          Власнику/співвласникам, наймачу житла про осіб, зареєстрованих за відповідною адресою

Який документ підтверджує відомості про місце проживання (перебування) особи?

Документом, що підтверджує відомості про місце проживання (перебування) особи або інформацію про відсутність таких відомостей на дату та час його формування, є витяг із реєстру територіальної громади або довідка з Реєстру територіальної громади м. Харкова (для громадян, які зареєстровані в м. Харкові)

Як отримати довідку про зареєстроване місце проживання з Реєстру територіальної громади міста Харкова?

Таку довідку можливо отримати в будь-якому терпідрозділі ЦНАП м. Харкова або онлайн через Портал електронних срвісів м. Харкова: https://e-kharkiv.org/

Як отримати Витяг про місце проживання?

Витяг з Реєстру територіальної громади можливо отримати онлайн через портал "Дія"

Чи мають паперові та електронні (довідка з реєстрації місця проживання через Портал електронних сервісів м. Харкова та витяг про місце проживання через портал «Дія») однакову юридичну силу?

Так. Вказані документи, отримані в електронній або паперовій формі, мають однакову юридичну силу та містять обов'язкове посилання на Реєстр

Чи можливо здійснити декларування/реєстрацію місця проживання особи з одночасним зняттям з попереднього місця проживання?

Так, особа може здійсити декларування/реєстрацію місця проживання з одночасним зняттям з попереднього місця проживання.
За декларування/реєстрацію місця проживання одночасно із зняттям з попереднього місця проживання адміністративний збір справляється лише за одну адміністративну послугу (декларування/реєстрація місця проживання)

Чи можливо зареєструвати місце проживання поза межами міста Харкова через Центр надання адміністративних послуг м. Харкова та його територіальні підрозділи, у тому числі, Регіональний центр послуг?

 Ні. Порядок реєстрації та зняття з реєстрації місця проживання/перебування осіб регулюється Законом України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні» та Постановою Кабінету міністрів України від 02.03.2016 № 207 «Про затвердження правил реєстрації місця проживання та Порядку передачі органами реєстрації інформації до Єдиного державного демографічного реєстру».

Відповідно до ст. 3 Закону України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні» орган  реєстрації - виконавчий орган сільської, селищної або міської  ради, сільський голова (у разі якщо відповідно до закону виконавчий орган сільської ради не утворено), здійснює реєстрацію, зняття з реєстрації місця проживання особи на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці, на яку поширюються повноваження відповідної сільської, селищної або міської ради.

Реєстрація/зняття з реєстрації місця проживання/перебування фізичних осіб на території міста Харкова здійснюється відділами  Управління реєстрації місця проживання Департаменту реєстрації Харківської міської ради через Центр надання адміністративних послуг м. Харкова, його територіальні підрозділи, у тому числі Регіональний центр послуг.

Чи можливо знятися з реєстрації місця проживання з іншого міста?

Відповідно до ст. 3 Закону України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні» орган  реєстрації - виконавчий орган сільської, селищної або міської  ради, сільський голова (у разі якщо відповідно до закону виконавчий орган сільської ради не утворено), здійснює реєстрацію, зняття з реєстрації місця проживання особи на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці, на яку поширюються повноваження відповідної сільської, селищної або міської ради.

Через Центр надання адміністративних послуг м. Харкова та його територіальні підрозділи, у тому числі, Регіональний центр послуг можливо здійснити зняття з реєстрації місця проживання у місті Харкові. Зняття з реєстрації місця проживання поза межами Харкова здійснюється лише у разі одночасної реєстрації місця проживання у Харкові.

Чи може власник житла самостійно зняти з реєстрації осіб, які зареєстровані у цьому житловому приміщенні?

Так.

Відповідно до п. 61 Порядку зняття з реєстрації місця проживання (перебування) здійснюється за заявою власника житла приватної форми власності, поданої у паперовій формі, стосовно повнолітньої особи, місце проживання (перебування) якої зареєстровано в житлі, що належить власнику на підставі права власності

Скільки часу дається людині, яка переїхала на нове місце для того, щоб зареєструватися?

Відповідно до ст. 6 Закону України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні» громадянин України, а також іноземець чи особа без громадянства, які постійно або тимчасово проживають в Україні, зобов’язані протягом тридцяти календарних днів після зняття з реєстрації місця проживання та прибуття до нового місця проживання зареєструвати своє місце проживання.

Як повинні засвідчуватися документи, що видані уповноваженими органами іншої держави для реєстрації місця проживання/зняття із задекларованого /зареєстрованого місця проживання?

Видані компетентними органами іноземної держави документи, що подаються для реєстрації місця проживання, зняття із задекларованого/зареєстрованого місця проживання засвідчуються в установленому законодавством порядку, якщо інше не передбачено міжнародними договорами України. Такі документи подаються з перекладом на українську мову, засвідченим нотаріально

Яка відповідальність передбачена за порушення терміну реєстрації місця проживання?

Відповідно до статті 197 Кодексу про адміністративні правопорушення  проживання громадян, зобов’язаних мати паспорт громадянина України, без паспорта громадянина України або за недійсним паспортом громадянина України, а також проживання громадян без реєстрації місця проживання -тягнуть за собою попередження.

Ті самі дії, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за порушення, передбачені частиною першою цієї статті, -тягнуть за собою накладення штрафу від одного до трьох неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Як відбувається реєстрація дітей?

Фізична особа, яка досягла чотирнадцяти років, вільно обирає собі місце проживання, за винятком обмежень, які встановлюються законом.

Місцем проживання фізичної особи у віці від десяти до чотирнадцяти років повинно бути місце проживання її батьків (усиновлювачів) або одного з них, з ким вона проживає, опікуна або місцезнаходження навчального закладу чи закладу охорони здоров'я тощо, в якому вона проживає, якщо місце проживання не встановлено за згодою між дитиною та батьками (усиновлювачами, опікуном) або організацією, яка виконує щодо неї функції опікуна.

У разі спору місце проживання фізичної особи у віці від десяти до чотирнадцяти років визначається органом опіки та піклування.

Місцем проживання фізичної особи, яка не досягла десяти років, повинно бути місце проживання її батьків (усиновлювачів) або одного з них, з ким вона проживає, опікуна або місцезнаходження навчального закладу чи закладу охорони здоров'я, в якому вона проживає. (джерело https://dmsu.gov.ua/) 

У разі реєстрації місця проживання батьків за різними адресами зняття з реєстрації місця проживання дитини, яка не досягла 14 років, разом з одним із батьків здійснюється за письмовою згодою другого з батьків у присутності особи, яка приймає заяву, або на підставі засвідченої в установленому порядку письмової згоди другого з батьків (крім випадків, коли місце проживання дитини визначено відповідним рішенням суду або рішенням органу опіки та піклування).

Як реєструються новонароджені діти?

Відповідно до ст. 6 Закону України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні»  батьки або інші законні представники зобов’язані зареєструвати місце проживання новонародженої дитини протягом трьох місяців з дня державної реєстрації її народження.

За бажанням батьків, документи для реєстрації місця проживання новонародженої дитини можуть бути подані до органів РАГС одночасно з державною реєстрацією народження дитини.

Також є можливість зареєструвати місце проживання новонародженої одночасно з подачею заяви на державну допомогу при народженні дитини.

Для реєстрації місця проживання дитини також можливо звернутися до Центру надання адміністративних послуг м. Харкова та його територіальних підрозділів

Чи передає ЦНАП м. Харкова інформацію в житлово-експлуатаційні організації про реєстрацію/зняття з реєстрації місця проживання?

Ні. З 04.04.2016 повноваження у сфері реєстрації, зняття з реєстрації місця проживання/перебування осіб, формування та ведення Реєстру територіальної громади міста Харкова делеговані Департаменту реєстрації Харківської міської ради. Відповідно до п. 1.4. рішення виконавчого комітету Харківської міської ради від 05.04.2017 №230 «Про Реєстр територіальної  громади міста Харкова» Департамент є розпорядником відповідного Реєстру. 

Не знайшли відповідь на запитання?

Якщо ви не знайшли відповідь на Ваше запитання  – надішліть лист за допомогою сервісу «Надіслати питання»